تأمین مالی فوری

اگر در میانهی اجرای یک پروژه سودآور، ناگهان با کمبود نقدینگی مواجه شوید، چه میکنید؟ در بسیاری از موقعیتهای حساس، زمان آنقدر محدود است که فرصت مذاکره با بانک یا انتظار برای جذب سرمایهگذار وجود ندارد. در یکچنین موقعیتهایی، تامین مالی فوری یک راهکار سریع و واکنشمحور است. ابزاری برای دسترسی سریع به منابع مالی […]
تامین مالی بلند مدت

چطور میتوان پروژهای بزرگ را بدون سرمایهگذاریهای چندساله به سرانجام رساند؟ پاسخ روشن است: بدون تامین مالی بلندمدت چنین کاری تقریباً غیرممکن خواهد بود. این شیوه به شرکتها و سازمانها اجازه میدهد منابع مالی موردنیاز برای توسعه زیرساختها، خرید تجهیزات و اجرای طرحهای کلان را در اختیار داشته باشند و در عین حال فشار نقدینگی […]
انواع ریسک های مالی

هر فعالیت اقتصادی، چه در مقیاس یک کسبوکار کوچک و چه در سطح کلان شرکتهای بزرگ، با عدمقطعیت همراه است. این عدمقطعیت همان چیزی است که به آن «ریسک» میگوییم؛ عاملی که میتواند بازده مورد انتظار را کاهش دهد یا حتی باعث از دست رفتن سرمایه شود. به همین دلیل، شناخت و مدیریت ریسک برای […]
سرمایه گذاری در استارتاپ چگونه است

سرمایهگذاری همیشه یکی از موتورهای اصلی رشد اقتصادی بوده است، اما وقتی پای استارتاپها به میان میآید، ماجرا رنگوبوی متفاوتی پیدا میکند. استارتاپها معمولاً با ایدهای تازه و منابع محدود آغاز میشوند و اگر سرمایهگذار مناسبی همراهشان نشود، حتی بهترین ایدهها هم ممکن است نیمهکاره رها شوند. به همین دلیل، «سرمایه گذاری در استارتاپ» امروز […]
سرمایه گذاری برای کارآفرینی

کارآفرینی بدون سرمایه، شبیه ساختن خانه روی شن است. هرچقدر ایدهی شما خلاقانه، تیمتان توانمند و بازار هدفتان جذاب باشد، اگر منابع مالی کافی نداشته باشید، پیشرفت در عمل دشوار خواهد بود. سرمایه گذاری برای کارآفرینی، بهخصوص در مراحل اولیه، به تحقق ایده کمک میکند و البته امکان توسعه، بازاریابی، جذب نیرو و رقابتپذیری را […]
ویژگی های شرکت سرمایه گذاری استارتاپ

استارتاپ یک کسبوکار تازه است که روی یک ایده نو شکل میگیرد. بیشتر این کسبوکارها در شروع راه با کمبود سرمایه روبهرو هستند. اگر پشتوانه مالی وجود نداشته باشد، حتی ایدههای خوب هم به نتیجه نمیرسند. برای همین، نقش شرکتهای سرمایهگذاری مهم میشود. این شرکتها علاوه بر سرمایه، تجربه و ارتباطاتشان را هم در اختیار […]
دلایل شکست استارتاپ

چرا با وجود ایدههای نوآورانه و انگیزههای قوی، بسیاری از استارتاپها در همان سالهای ابتدایی مسیر خود متوقف میشوند؟ واقعیت این است که نرخ شکست در کسبوکارهای نوپا بالاست و بررسی آمارهای جهانی نشان میدهد بخش بزرگی از آنها ظرف سه تا پنج سال اول از بین میروند. شناخت دقیق دلایل شکست استارتاپ برای بنیانگذاران […]
راه اندازی استارتاپ در ایران

استارتاپ به کسبوکاری گفته میشود که با هدف حل یک مشکل مشخص یا ارائهی یک نوآوری تازه شکل میگیرد و قابلیت رشد سریع و مقیاسپذیری دارد. تفاوت اصلی استارتاپ با کسبوکار سنتی در همین ویژگی مقیاسپذیری است. یعنی اگر یک مغازه محلی برای افزایش درآمد نیازمند باز کردن شعبههای متعدد است، یک استارتاپ میتواند تنها […]
هدف استارتاپ

هدف استارتاپ، به معنای مشخص کردن مسیری است که یک کسبوکار نوپا میخواهد در آن حرکت کند. این هدفها معمولاً به استارتاپها کمک میکنند تا در یک بازار رقابتی، باقی بمانند و رشد کنند. هدف استارتاپ میتواند در چند بخش مختلف تعریف شود. برخی استارتاپها ممکن است هدف خود را بر روی رشد سریع و […]
شراکت در کار و سرمایه

چه چیزی میتواند به شما کمک کند تا یک کسبوکار جدید راهاندازی کنید، بدون اینکه تمامی مسئولیتها را به تنهایی بر عهده بگیرید؟ پاسخ ساده است: شراکت در کار و سرمایه. این نوع شراکت به شما این امکان را میدهد که با شریک خود، هم در سرمایهگذاری و هم در فعالیتهای اجرایی کسبوکار مشارکت کنید. […]