شرکت مدیریت و توسعه فناوری اطلاعات آرمان (سهامی خاص)، در تاریخ ۱۱/۰۹/۱۳۸۷ ثبت گردیده، که جزو دارایی و زیرساخت IT، بانک توسعه صادرات ایران شروع به فعالیت و ارایه خدمات نموده است.

با توجه به نیاز زیرساخت های نرم افزاری و نیز توسعه راهبردی خدمات بانکی در عصر جدید، شرکت آرمان اقدام به تهیه و توسعه پروژه های جدید در این حوزه را در سیاست های (کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت) قرار داده است. 

            اهم فعالیت ها:

  • دیتا سنتر
  • دریاچه داده ها
  • مدیریت ریسک مشتری
  • مدیریت SOC و NOC
  • مدیریت ارتباط با مشتری
  • مدیریت دسترسی IAM
  • BPMS

ایجاد محصولات اختصاصی نئوبانک، برای بانک توسعه صادرات ایران در راستای اهداف ارایه خدمات نوین بانکی در چهارچوب سیاست های ارزی و ریالی بانک مرکزی ج.ا.ا می باشد، که اختصارا به تعدادی از آنها اشاره می شود:

  • محصول بانکداری باز
  • محصول همراه بانک
  • سامانه پیشخوان مجازی
  • سامانه های شعب (ارزی و ریالی)

از گواهی های اخذ شده میتوان به گواهی (سماب، انجمن مشاوران مدیریت ایران، صلاحیت خدمات انفورماتیکی) نیز اشاره نمود.

بانک مشترک ایران و ونزوئلا بانکی است که در سال ۱۳۸۸ به‌منظور تسهیل روابط اقتصادی ایران و ونزوئلا تأسیس شد.

بر اساس ماده ۲ اساسنامه، فعالیت اصلی بانک عبارت است از:

  • ارزیابی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت، تجارت، امور زیربنایی مسکن، انرژی، بازارهای سرمایه، فناوری و همچنین طرح‌ها و برنامه‌های توسعه اجتماعی؛
  • پرداخت تسهیلات و اعطای اعتبار به هر شخص حقیقی و حقوقی؛
  • دریافت تسهیلات و اعتبار از موسسات یا بانک‌ها و سازمان‌های مالی داخلی و خارجی؛
  • قبول نمایندگی و انجام خدمات برای وزارتخانه‌ها، موسسات و بانک‌های داخلی و خارجی در زمینه پرداخت وام و اعطای اعتبار و وصول مطالبات و مشارکت در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌ای؛
  • افتتاح حساب و نگهداری حساب جاری، پس‌انداز و سایر حساب‌های مشابه؛
  • فعالیت‌های تأمین مالی جهت ارتقاء صادرات کالا و خدمات از طریق موسسات تخصصی مالی؛
  • صدور اوراق بهادار جهت ورود به بازارهای سرمایه‌ای طرفین یا بازارهای سرمایه‌ای بین‌المللی به منظور تأمین مالی طرح‌های تخصصی و کمک به ارتقاء نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی؛
  • تدوین و ایجاد شیوه‌ها و پیمان‌ها با سایر موسسات مالی به منظور بنا نهادن شبکه‌های همکاری فنی و مالی و کمک گرفتن از آنها؛
  • خرید اوراق و اسناد از قبیل سفته، بروات، انجام سایر معاملات مربوط به آنها؛
  • انجام معاملات ارزی؛
  • افتتاح اعتبارنامه و ابلاغ آن اعم از اسنادی یا غیر آن انجام هرگونه عملیات مربوطه؛
  • ترخیص کالا ازگمرکات، حمل و نقل کالا از انبار و گمرکات به حساب بانک یا مشتریان و معامله قبوض انبارهای عمومی؛

شرکت تامین سرمایه تمدن، یکی از بزرگترین شرکت‌های تامین سرمایه در بازار ایران بوده و در ۴ سال متوالی عنوان فعال‌ترین شرکت را از سازمان بورس و اوراق بهادار کسب کرده است. تامین سرمایه تمدن به مدد جایگاه راهبردی خود در بازار سرمایه کشور و بمنظور تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش سهامداران، توانسته با جذب منابع سرمایه‌گذاران، و توسعه فضای سرمایه‌گذاری و تامین مالی، به جایگاه درخوری دست یابد به‌طوری که درحال حاضر با سرمایه تحت مدیریت بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان، به عنوان یکی از بزرگترین تامین سرمایه‌های کشور شناخته می‌شود.

مهم‌ترین خدمات شرکت تامین سرمایه تمدن به شرح زیر است:
• خدمات تامین مالی (از طریق ابزارهای بدهی، سرمایه‌ای، و بین‌المللی)
• تامین مالی جمعی (iBcrowd)
• خدمات بازارگردانی و تعهد پذیره‌‌نویسی
• صندوق‌های سرمایه‌گذاری (درآمد ثابت، مختلط، سهامی، و طلا)
• سبدگردانی اختصاصی
• مشاوره تخصصی در قالب کلینیک درمانگری مالی
• مشاوره عرضه و پذیرش
• ادغام و تملیک
• ارزش‌گذاری
• ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و برنامه‌های کسب‌و‌کار
• عارضه‌یابی و تجدید ساختار

شرکت صرافی توسعه صادرات (سهامی خاص) به عنوان اولین شرکت صرافی بانکی در تاریخ ۱۳۸۳/۰۵/۰۴ ثبت گردیده و با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شروع به فعالیت نموده است. همچنین شرکت صرافی توسعه صادرات با تطبیق شرایط خود با دستورالعمل های بانک مرکزی موفق به تمدید مجوز فعالیت خود در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۸ گردیده است و در حال حاضر شرکت صرافی توسعه صادرات از شرکت های صرافی مجری سیاستهای ارزی بانک مرکزی ج.ا.ا نیز می باشد.

این شرکت در امر خرید و فروش انواع ارزهای خارجی اعم از نقدی، حواله و همچنین مسکوکات طلا فعالیت می نماید. در سالهای اخیر که بواسطه شرایط تحریم های اقتصادی از توان بانکها در عرصه ارسال و دریافت حواله های خارجی کاسته شده است، شرکت صرافی توسعه صادرات نقش به سزایی در انجام حوالجات از طریق شبکه گسترده کارگزاری خود در کشورهای مختلف ایفا نموده است.

صرافی توسعه صادرات از بدو تاسیس، ضمن رعایت آئین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی ج.ا.ا و در راستای سیاستهای حاکمیتی و به منظور تکمیل زنجیره خدمات ارزی بانک توسعه صادرات ایران، عزم خود را بر آن داشته تا با بهره مندی از نیروی انسانی مجرب خدمات شایسته ای را به مشتریان خود ارائه نماید.

 

صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از سازمان‌های وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری ایران است که در جهت تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، کاربردی نمودن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیرهٔ ایده/محصول/بازار، به حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد.

صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات متنوعی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تدارک دیده است که از تسهیلات تا ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و خدمات بلاعوض توانمندسازی را در بر می‌گیرد و برخی از آن‌ها با پیچیدگی‌های زیادی همراه است.

تجربه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که یکی از دلایل عدم بهره‌مندی برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان از خدمات صندوق و یا طولانی‌شدن فرایند دریافت این خدمات، ناآشنایی مدیران و کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان با این خدمات و جزییات آن‌ها، اعم از هدف و کاربرد هر خدمت، فرایند دریافت، معیارهای ارزیابی و یا ملاحظات خاص هر خدمت است.
به علاوه، خدمات صندوق به طور پیوسته با تکیه بر بازخوردهای دریافتی از شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بازنگری قرار گرفته و معیارهای ارزیابی، شرایط دریافت، سقف یا سایر ابعاد آن‌ها دچار تغییر می‌شود. همچنین، به طور مستمر خدمات جدیدی بسته به نیاز شرکت‌ها به سبد خدمات صندوق افزوده می‌شود که دریافت آن‌ها، مستلزم آگاهی از آن‌ها است.
از این رو مدیریت ارتباط با مشتریان صندوق، در قالب جلسات آموزشی/مشورتی موسوم به «میز پذیرش»، زمینه را برای آشنایی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان با خدمات صندوق فراهم می‌سازد. هدف از برگزاری این نشست‌ها عبارت است از:
۱. آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با آخرین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی (بیش از ۶۰ خدمت، از خانواده خدمات تسهیلات گرفته تا ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و بلاعوض توانمندسازی)
۲. راهنمایی، مشاوره و پیشنهاد خدمات قابل استفاده متناسب با نیازها، شرایط و ظرفیت هر شرکت‌ دانش‌بنیان
۳. راهنمایی شرکت‌ها در خصوص فرایند دریافت خدمات پیشنهادی

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف همان‌گونه که از آن انتظار می‌­رود و هنگام تأسیس نیز در برنامه کاری و چشم­‌انداز بر آن تاکید داشته است، یک “پارک دانشگاهی” است که هدف اصلی آن، فراهم کردن شرایط لازم برای توانمند‌سازی و بروز استعداد و شایستگی دانشگاهیان است تا بتوانند در جهت ایجاد و پایدارسازی کسب‌و‌کارهای فناورانه و ارزش‌آفرینی در راستای حل مسائل جامعه گام بردارند. 

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف یک شهرک علمی است که در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی شریف که به تدریج از سال ۱۳۷۹ توسعه یافته بودند، تأسیس شد. هویت‌بخشی به ناحیه نوآوری شریف در اطراف پردیس اصلی دانشگاه و کمک به رونق کسب‌وکارهای فناوران مستقر در این ناحیه یکی از برنامه‌های مهم پارک محسوب می‌شود.

در پی ارتقاء چشمگیر توانمندی‌های فعالان بخش خصوصی در عرصه صنعت برق در ابعاد مهندسی، اجرا، ‏ساخت و تأمین تجهیزات، شماری از پیشکسوتان این عرصه بنا به ضرورتی که احساس می‌شد، بر آن شدند تا ‏از طریق ایجاد یک تشکل صنفی فعال، بستر لازم را برای برقراری تعاملات و ارتباطات نظام‌مند درون صنفی ‏بین فعالان این صنعت و برون سازمانی با سازمان‌ها و دستگاه‌هایی اجرایی مرتبط، فراهم کنند. حاصل این تفکر و حرکت تعالی جویانه، تأسیس سندیکای صنعت برق ایران با مشارکت ۲۷ شرکت در سال ۱۳۷۹ ‏بود.‏
این تشکل با استفاده از دانش روز مدیریت تشکل‌های اقتصادی، موفق شده با ایفای نقش موثر در بهبود محیط کسب و کار صنعت برق در سه سال اخیر به طور متوالی، جایگاه نخست تشکل اقتصادی عضو اتاق بازرگانی ایران را از آن خود نماید و به تنها تشکل اقتصادی کشور تبدل شود که حائز رتبه+A بوده است. پیش از آن هم سندیکا برای چهار سال متوالی و تا زمان ارزیابی انجمن‌های کسب و کار، به عنوان یکی از تشکل های صادراتی نمونه کشور شناخته شده است.
این نهاد صنفی به ‏نمایندگی از بخش خصوصی(مشتمل بر شرکت‌های سازنده، پیمانکار، مهندسی مشاور و مهندسی بازرگانی) توانسته ضمن شناخت نیازها و مسائل مشترک این صنعت، زمینه مشارکت حداکثری صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی را برای رفع مشکلات و گلوگاه‌های موجود این صنعت فراهم کرده و دستاوردهای ارزشمندی را برای توسعه صنعت برق کشور رقم بزند.